ALGEMENE VOORWAARDEN – ENVERO BV

 

Artikel 1. ALGEMENE INFORMATIE
Envero BV (hierna “Envero” genaamd) is een besloten vennootschap met maatschappelijke zetel te Eremijtenwegel 7, 9290 Berlare en is ingeschreven bij de Kruispuntenbank van Ondernemingen onder het nummer 1001.889.937.


Artikel 2. TOEPASSELIJKHEID
§1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten geleverd door Envero ten aanzien van haar klanten en maken integraal deel uit van iedere overeenkomst met de Klant. Er kan alleen afgeweken worden van deze voorwaarden door schriftelijke overeenkomst tussen Envero en de Klant. De Klant wordt geacht deze algemene voorwaarden te kennen en deze zonder voorbehoud te aanvaarden.
§2. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de Klant of van derden uitdrukkelijk uit. Enige eigen algemene voorwaarden van de Klant zijn niet tegenstelbaar aan Envero. De ongeldigheid of onafdwingbaarheid van het geheel of een gedeelte van een bepaling van deze algemene voorwaarden, tast de rechtsgeldigheid of de afdwingbaarheid van de andere bepalingen of delen ervan niet aan.


Artikel 3. OFFERTES & AANVAARDING
§1. Offertes van Envero zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld. Een offerte is maximaal 7 dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in de offerte staat vermeld. Als de Klant een offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt de offerte. Offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
§2. Bij aanvaarding van een offerte, behoudt Envero zich het recht voor de offerte alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Envero slechts, nadat de Klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.


Artikel 4. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
Envero voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Envero heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant dat Envero tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. Indien de Klant er niet voor heeft gezorgd dat Envero tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de Klant.


Artikel 5. INFORMATIEVERSTREKKING DOOR DE KLANT
De Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en dossiers, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Envero redelijkerwijs te verlangen informatie, gegevens of dossiers beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de Klant.


Artikel 5. VERGOEDING & BETALING
§1. Alle prijzen die Envero hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en zijn exclusief eventuele overige kosten noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst.
§2. Envero rekent haar dienstverlening aan volgens dagtarieven of andere methoden, dewelke in de overeenkomst met de klant zijn bepaald. Deze tarieven worden mede vastgelegd op basis van de aard, de complexiteit, de inzet en het dringend karakter van de zaak.
§3. Envero zal de Klant maandelijks factureren voor de geleverde diensten, waarbij het in de offerte overeengekomen eenheidstarief als basis zal dienen voor de berekening van de verschuldigde bedragen.
§4. Betalingen dienen te worden voldaan binnen 30 dagen na ontvangst van de factuur. Alle bankkosten of kosten met betrekking tot de betaling van de vergoedingen zullen door de Klant worden gedragen.
§5. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag is de Klant, van rechtswege en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling, verwijlintresten verschuldigd ten belope van 12% per jaar, berekend op het onbetaalde factuurbedrag. Alle kosten die voortvloeien uit incassomaatregelen met betrekking tot achterstallige betalingen, inclusief redelijke advocaatkosten, zullen worden gedragen door de Klant.
§6. Indien Envero op enig moment twijfels heeft omtrent de kredietwaardigheid van de Klant, behoudt Envero zich uitdrukkelijk het recht voor om voor nog uit te voeren diensten een voorafgaande betaling te eisen, dan wel (andere) zekerheden te vragen.


Artikel 6. GARANTIE
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen bevatten de dienstverlenende overeenkomsten tussen Envero en haar klanten enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.


Artikel 7. KLACHTEN
De Klant dient een door Envero verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen. Klachten in verband met geleverde prestaties van Envero dienen binnen de acht (8) dagen na de voltooiing van de diensten te geschieden, behoudens andere termijn bij wet vastgesteld, en dit per aangetekende zending. Bij niet-naleving van deze voorschriften mag Envero de klacht als onontvankelijk beschouwen.


Artikel 8. AANSPRAKELIJKHEID
§1. Envero is enkel aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. Envero is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden. Indien Envero aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
§2. De Klant vrijwaart Envero tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Envero geleverde diensten.
§3. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Envero vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.


Artikel 9. RECHT OP ONTBINDING
Envero heeft het recht de overeenkomst met de Klant te ontbinden, indien de Klant zijn of haar verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Envero kennis heeft genomen van omstandigheden die haar goede grond geven om te vrezen dat de Klant zijn of haar verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.


Artikel 10. OVERMACHT
Een tekortkoming van Envero in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de Klant kan niet aan Envero toegerekend worden in een van de wil van Envero’s onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn of haar verplichtingen ten aanzien van de Klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn of haar verplichtingen in redelijkheid niet van Envero kan worden verlangd. Envero is in een overmachtssituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet.


Artikel 11. INTELLECTUELE EIGENDOM & GEHEIMHOUDING
§1. Het is de Klant niet toegestaan om de door Envero gemaakte adviezen, documenten, slides en alle andere intellectuele werkzaamheden ongeachte in welke vorm, zonder Envero’s voorafgaande schriftelijke toestemming, zelf of met behulp van derden openbaar te maken, te verveelvoudigen, of op welke wijze dan ook te gebruiken, ander dan in het kader van de aan Envero toegekende opdracht.
§2. Envero verbindt zich tot geheimhouding van alle in het kader van de opdracht omtrent het bedrijf van de Klant ontvangen gegevens, waarvan zij kan vermoeden dat deze van vertrouwelijke aard zijn.


Artikel 12. WIJZIGING ALGEMENE VOORWAARDEN
Envero is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Envero zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.


Artikel 13. TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTER
Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing. De rechtbanken van rechtsgebied Gent zijn uitsluitend bevoegd.